Marketing szeptany - na czym polega i czy jest przydatny?

Promując swoją firmę w sieci, warto łączyć kilka sposobów reklamy. Jednym z nich jest popularna „szeptanka”. Choć niektórym osobom metoda ta nie kojarzy się najlepiej, marketing szeptany nie musi być nieetyczny i nachalny. Jak prowadzić skutecznie takie działania?

Starannie dobieraj fora, dopasowuj je do tematyki strony

To właśnie tematyczne fora internetowe są miejscem, gdzie ta technika reklamy jest najczęściej stosowana. Aby jednak miała ona sens, wybór forum nie może być przypadkowy. Przykładowo, sklep wędkarski nie powinien promować się na kobiecym forum, związanym z pielęgnacją cery. Wygląda to sztucznie, a posty nie na temat szybko zostaną usunięte przez moderatorów. Dlatego należy poszukać miejsc, realnie związanych z promowanymi produktami.

Wiedza to klucz, daj się poznać jako ekspert

Aby przekaz był wiarygodny i autentyczny, musi być poparty konkretną wiedzą na temat danego zagadnienia. Dyskutując z osobami, zainteresowanymi zakupem kołowrotka, krzesełka wędkarskiego lub samej wędki, należy być naprawdę zorientowanym w tej dziedzinie. Nachalne reklamowanie sprzętu danej firmy może zostać potraktowane jako spam. Warto przedstawić prawdziwe zalety produktu. Nie należy wymyślać jego cech czy pisać nieprawdy - to zawsze kończy się źle.

Bądź wiarygodny i godny zaufania

Aby użytkownicy forum realnie skorzystali z takich „szeptanych” wpisów i zainteresowali się produktem, należy:

  • posiadać szczegółowy profil z dużą ilością informacji,
  • zbudować bazę wpisów bez reklamy,
  • nie zamieszczać postów łamiących regulamin,
  • udzielać się w kilku tematycznych wątkach,
  • być dyskretnym, nienachalnym,
  • nie powielać tych samych wypowiedzi na kilku różnych stronach.

Profesjonalna „szeptanka” to sztuka

Nie każdy potrafi lub ma czas tworzyć naturalne i przyjazne wpisy, zachęcające użytkowników do interakcji, wymiany informacji i dzielenia się swoim doświadczeniem. Wówczas najlepiej jest skorzystać z pomocy agencji marketingowej. Specjaliści podejdą do zagadnienia profesjonalnie, a także będą na bieżąco monitorować skuteczność kampanii, podczas gdy Ty zajmiesz się swoim biznesem. Skontaktuj się z nami.