5 powodów, dla których warto promować firmę w social media

Ludzie spędzają sporo czasu w sieci, z czego dużą jego część - w serwisach społecznościowych. Facebook, Instagram i Twitter mają miliony zarejestrowanych użytkowników. W samej Polsce aż 13 milionów osób aktywnie korzysta z mediów społecznościowych. Dlaczego by zatem nie wykorzystać tych kanałów w celu promocji swojej marki?

1. Spore zasięgi

Tworząc firmowy profil, na przykład na Facebooku, zyskuje się możliwość dotarcia do sporych rzesz potencjalnych klientów. Ludzie „lajkują” posty, komentują, udostępniają, a działania takie są widoczne dla członków ich społeczności - znajomych. Jest to zatem dobry sposób, aby zdobyć nowych klientów poprzez tych już istniejących.

2. Kreowanie wizerunku eksperta

Mając kanał czy stronę w social media, można się popisać sporą kreatywnością i pokazać potencjalnym klientom od jak najlepszej strony. Ciekawe wpisy, angażujące treści lub dzielenie się ze społecznością ostatnimi osiągnięciami firmy pomagają w budowaniu pozytywnego jej wizerunku. Na Instagramie warto zadbać o dobrej jakości zdjęcia.

3. Szybki kontakt z klientem wpływający na odbiór marki i pozytywne relacje

Konto na Facebooku pozwala na szybkie reagowanie na pytania i opinie klientów. W ten sposób można sprawnie odpowiedzieć na zapytanie ofertowe, podziękować za pozytywną recenzję, zachęcić do ponownego zakupu czy ustosunkować się do pozostawionej przez klienta opinii, doceniając jego zdanie. Zaangażowanie podczas prowadzenia profilu firmowego w social media to podstawa.

4. Reklamy i dodatkowe źródło sprzedaży

Poprzez Facebooka łatwo jest również kierować płatną reklamę do osób, potencjalnie zainteresowanych daną usługą bądź produktem. Platforma ta daje naprawdę potężne możliwości targetowania. Atrakcyjna wizualne reklama  przyciągnie uwagę użytkowników. Ponadto na Facebooku można również stworzyć sklep z własnymi produktami.

5. Bonusy dla aktywnych fanów marki

Mając zaangażowaną, aktywnie udzielającą się społeczność, dobrze jest okazać jej wdzięczność. Przykładowo - okazjonalnie wrzucać krótkoterminowe kody rabatowe, np. 10% rabatu na wszystkie produkty. Warto też pomyśleć o organizowaniu konkursów z nagrodami dla swoich followersów - ludzie doceniają takie działania.

Wiele przemawia za tym, aby zacząć działać w mediach społecznościowych. Zaangażowanie sprawi, że klienci bardziej zaufają marce i będą się lepiej identyfikować z jej misją, tworząc swoistą społeczność.