Dobra strona internetowa - czyli jaka?

Niemal każdy, kto dziś zakłada swój biznes, słyszy: potrzebujesz dobrej strony internetowej! Rada ta jest słuszna - wiele biznesów można skutecznie wypromować w sieci. Jednak samo stworzenie strony lub zlecenie jej przygotowania to nie wszystko. O witrynę trzeba dbać, na bieżąco ją aktualizować i obserwować, jakie są reakcje użytkowników.

Dopasuj stronę do obowiązujących trendów

W sieci istnieją tysiące stron, blogów i sklepów internetowych. Zaprojektowanie strony internetowej, która zaciekawi internautę zatrzyma go na stronie na dłużej nie jest więc takie proste. Jak zatem to zrobić? Projektując stronę w głównej mierze należy zadbać o:

  • przejrzystość strony internetowej,
  • ntuicyjność i łatwość obsługi  (menu, sposób dystrybucji treści na stronie),
  • dostosowanie witryny do wszystkich urządzeń (RWD),
  • merytoryczne, ciekawe treści,
  • elementy, zachęcające użytkownika do podjęcia działania na stronie.

Szata graficzna to nie wszystko, liczy się content i użyteczność

Użytkownicy zwracają uwagę na to, czy strona jest estetyczna. Jednak nawet najładniejsza witryna zniechęci, jeśli dostępne na niej treści będą nudne, nieaktualne albo pełne błędów stylistycznych i merytorycznych. Należy też zwrócić uwagę na szybkość ładowania się strony. Jeśli trwa to za długo, odbiorca może się zniecierpliwić i zamknąć kartę lub okno przeglądarki.

Nie tylko na ekran komputera - nastąpiła era mobile!

Obecnie mnóstwo osób korzysta z Internetu na swoich telefonach. Warto uwzględnić ten fakt i sprawdzić, czy witryna poprawnie wyświetla się na każdym urządzeniu - zarówno na laptopie, jak i na smartfonie czy tablecie. Najlepiej, gdy strona sama dostosowuje się do urządzenia i rozdzielczości ekranu. Dobrze jest sprawdzić, jak prezentują się konkretne wpisy oraz czy zdjęcia są wystarczająco czytelne, a całość ładuje się odpowiednio szybko.

Pokaż się jako ekspert!

Na wielu stronach firmowych można znaleźć dział „blog”. Jest to świetne miejsce, aby zaprezentować swoją wiedzę i udowodnić użytkownikowi, że jest się specjalistą w danej dziedzinie. Przykładowo, na stronie sklepu z AGD mogą znaleźć się porady, dotyczące kupna pralki dla sporej rodziny lub informacje na temat prawidłowego montażu kuchenki gazowej.

Firmowa strona www wymaga zaangażowania. Jeśli nie ma się na to czasu, warto zlecić pracę nad nią oraz jej utrzymanie zewnętrznej firmie. Warto też wziąć pod uwagę usługi świadczone przez specjalistów ds. SEO (pozycjonowania stron internetowych) – oni bowiem zadbają o to, aby witryna była widoczna wysoko w wyszukiwarkach i zawierała użyteczne treści. Daj się więc poznać i odnaleźć swoim klientom!